Aktuelno

03 Mar, 2017

9 savjeta kako da kreirate liniju odjeće

Kreiranje linije odjeće se možda čini kao težak zadatak, ali ne mora biti! Ukoliko razmotrite prave stvari, možete lako uspjeti i izbjeći glavobolje u budućnosti.

Prvo, ono što je zanimljivo: hajde da porazgovaramo o dizajnu!

I  Za koga i zašto dizajnirate?

Trebate znati zašto dizajnirate. Da li u neku svrhu? Da li za sport? Da li za pokret? Da li za neki hobi? Pobrinite se da ste sigurni da se nećete predomisliti kasnije.

Trebate također odrediti za koga dizajnirate. Koje starosnu grupu ciljate? Žene, muškarce ili oboje? Šta se to njima najviše sviđa oko vašeg hobija? U većini slučajeva, kada ljudi kupuju majice i drugu printanu odjeću, to je zbog izražavanja: oni koriste vaš dizajn da pokažu ko su oni zaista.

Zato istražujte, zamolite druge ljude da vam kažu svoje mišljenje, prijedloge i kritike. Ovo trebate ponavljati pri svakom koraku, ali je logično da vam ovo pomogne da što prije napravite dobre temelje.

Iz ovog razloga preporučujemo i da svoju firmu gradite u prostoru do kojeg vam je zaista stalo: na taj način ćete imati dosta zajedničkog sa ciljanom grupom. Razmotrite i online forume, ili neformalna okupljanja uživo. Ukoliko, naprimjer, pravite majice za surfere, otiđite na plažu sa vašim dizajnima. Bilo kakve povratne informacije od vaše ciljane grupe su korisne, čak i ako one nisu u potpunosti pozitivne.

Velike su mogućnosti da ima dosta novo-pokrenutih linija odjeće koje imaju isti cilj kao vaša. Odredite šta je to čime vi želite da pridonesete, i onda to i uradite.

(izvor slike: https://www.instagram.com/flomotion/)

  II     Odaberite pravu majicu

Ukoliko nošenje majice nije ugodno, onda je ljudi neće nositi. Zato trebate odabrati nešto što je i udobno, i dobro izgleda.

Majice dolaze u različitim krojevima, bojama, materijalima, težinama, a neke čak imaju i etikete koje se samo otkinu! Postoji mnogo izbora – dovoljno da vas zbune ukoliko ste novi u ovome!

Kada vaša linija odjeće bude u prodaji već neko vrijeme, imati ćete podatke od prodaje na kojima možete zasnivati ove odluke: ukoliko ste prošle godine prodali pet puta više debljih majica nego tanjih, onda je vjerovatno da se trebate fokusirati na prodaju debljih majica. Ali kada tek započinjete sa prodajom, nemate pristup takvim podacima. Kako onda da donesete takvu odluku?

Ima tu nekoliko pravila koja bi vam mogla pomoći.

Najprije, odredite tačno budžet, da možete pratiti da li ostajete unutar budžeta, dok pokušavate ponuditi mušterijama najkvalitetnije majice koje možete!

Zatim, nemojte pretjerati po pitanju krojeva. Vaš dizajn ne mora biti i na majicama bez rukava, i dugih rukava, i na majicama oblog izreza i na duksericama. Dovoljno je da odaberete jedan ili dva kroja najviše, te da se uvjerite da će se oni dobro prodavati!

Mi smatramo da je važnije da nudite više različitih dizajna, nego krojeva. Sa ovim na umu, obratite pažnju i na godišnje doba. Ako je ljeto, nemojte štampati na duksericama (osim ukoliko se pripremate za naredno godišnje doba i morate naručiti robu za jesen). Također, nema potrebe da zimi izbacite liniju majica bez rukava.

Što se tiče etiketa i sličnih detalja, razmislite i o tome da nudite etikete koje se otkidaju, ili brendirane etikete na skupljim proizvodima – kao „premium“ verziju vaših običnih majica – pa vidite ko će se upecati na to.

    III   Dizajnirate skice i tražite povratne informacije

Da li prvo odaberete kroj i boju majice, pa onda dizajnirate prema tome, ili uradite dizajn pa onda odabirete proizvod?

U svakom slučaju, smatramo da je važno da zasučete rukave i saznate šta će se bolje prodavati. Kontaktirajte prijatelje kojima vjerujete, kolege ili zajednicu za koju dizajnirate, te tražite od njih povratne informacije (i onda ih poslušajte!).

Ne mislimo da uvijek trebate raditi baš ovo. Nakon nekog vremena, steknuti ćete osjećaj o tome šta ljudi vole, a šta ne vole. Kada budete imali svoje podatke o prodaji, onda ćete jasno moći vidjeti šta se dobro prodaje. Ponekad ćete ipak morati poslušati svoj instinkt i ponuditi ljudima nešto za šta niste sigurni da li će dobro prihvatiti.

Dok ste još uvijek na samom početku, dobro je dobiti iskrene povratne informacije! One će vam pomoći da kreirate najbolji mogući proizvod, koji će se svidjeti ljudima, koji će nositi i o kojem će pričati.

     IV   Neka budu kvalitetne

Nekad se desi da neko napravi odličnu majicu – i proizvod i dizajn budu zaista dobri, ali i dalje ima osjećaj kao da nešto nedostaje.

Razlika između onih koji uspiju pogoditi sve, i onih koji jednostavno to ne mogu, je u tome da se osigurate da mušterije znaju koliko cijenite vaš vlastiti proizvod. Predlažemo da potrošite malo više vremena i novca, jer će vam se sigurno isplatiti.

Kada tek počinjete, znamo da je malo strašno uopšte razmišljati o tome da trošite više novca nego što je potrebno, ili da dižete cijenu proizvodima. Činjenica je, međutim, da majicu možete kupiti za 3KM. Nije poenta da se natječete ko će ponuditi bolju cijenu, nego da nudite mušterijama proizvod koji je personaliziran, i kroz koji se oni mogu izraziti. Ta dodatna pažnja koju posvetite kreiranju printane etikete, ili etikete na šavu, pokazati će mušterijama da cijenite svoj proizvod baš koliko i oni.

(Izvor:  https://uk.pinterest.com/pin/394346511098270297/)

    V    Odaberite pravi printer

Nisu svi printeri stvoreni jednaki. Neke prodavnice printaju samo tintom na bazi vode, dok druge koriste isključivo plastisol tintu. Neki nude sve usluge koje postoje, dok se drugi fokusiraju samo na određene usluge. Neki nude i personalizirane prodajne usluge, poput visećih etiketa, personaliziranih printanih etiketa i etiketa na šavovima, dok se neki fokusiraju na druge vrste usluga.

To je vaš posao, vaša linija odjeće – vaš brend. Osigurajte se da će printer koji odaberete biti s uz vas na svakom koraku. Ukoliko sve pošaljete nekom drugom na obradu, sa kim onda imate posla? Ako oni nisu izbirljivi kada je kvaliteta u pitanju, znajte da se radi o vašoj reputaciji u tuđim rukama.

Imati ćete mnogo pitanja dok ne odredite šta vaš brend predstavlja, i u kojem pravcu želite da idete. Odaberite printer sa kojim možete izgraditi odličnu vezu, koji možete koristiti kao središte resursa, te koji će proslavljati vaše uspjehe!

  VI   Reklamirajte vaše majice

Dome slatki dome. Stigle su vam majice, šta sad? Sada trebate da ih reklamirate do iznemoglosti (P.S. Najbolje je da imate plan radnje prije nego što vam majice stignu). Da li ste dobro razmislili o marketinškoj strategiji?

Ukoliko niste, imati ćete problema. Prije nego što počnete stvarati vašu firmu, provedite nešto vremena razmišljajući o odgovorima na ova pitanja:

  1. Da li se promovišete na društvenim mrežama?
  2. Da li raste broj vaših pratioca na društvenim mrežama?
  3. Da li radite pretprodaju?
  4. Kako će ljudi znati da su majice spremne za kupovinu?
  5. Da li ćete puštati reklame?
  6. Da li ćete prodavati robu na događajima?
  7. Kako ćete odrediti cijenu?
  8. Da li ćete prodavati online?
  9. Da li ste odredili prodavnice u kojima ćete prodavati majice?
  10. Kako će vas oni promovisati?
  11. U šta ćete pakovati majice?
  12. Kakav utisak želite da neko ima kada dobije vašu majicu?

Čini se kao puno. Određivanje marketinškog plana koji možete priuštiti i koji će vam privući mušterije će, međutim, spasiti vaš posao od stagniranja.

Najjeftinija opcija je vjerovatno da prodajete na postojećim online prodavnicama, poput OLXa, Amazona ili Ebaya. I na tim stranicama možete kreirati uspješan biznis, ili možete naći lokalne radnje koje će prodavati vaše proizvode uz proviziju, a možete kreirati i vlastitu elektronsku trgovinu.

Kojim god putem se odlučite krenuti, sjetite se da je marketing i početak i kraj: započinje kada ljudi prvi put čuju o vama, a završava dugo nakon što oni otvore prvi paket sa vašim proizvodom. Zato, ako želite brzo rasti, trebate ulagati u svaki korak iskustva kupca, od marketinga do pakovanja.

(Izvor slike: https://www.flomotion.com/)

     VII   Provjerite šta se prodaje

Najkorisnija informacija koju možete dobiti dolazi iz vašeg vlastitog posla. Kada znate koji dizajn vam se najbolje prodaje, onda imate potrebne informacije da povećate profit.

Printajte ponovo najprodavanije dizajne, izbacite one koji se nisu prodali i ubacite nešto novo! Više je nego vjerovatno da ćete imati nekoliko dizajna koji će biti veliki hitovi. A to ne moraju biti oni za koji ste vi predvidjeli da će biti najpopularniji.

Nastavite printati njih. Ukoliko ima potražnje, nemojte im spuštati cijenu. Nema razloga da smanjujete vlastiti profit. Tržište je prezasićeno radnjama u kojime je „sve na rasprodaji“, pa učinite sebi uslugu tako što ćete zadržati vrijednost proizvoda. Niko vam ne garantuje da ćete prodati više – spuštanje cijena može u očima kupca obezvrijediti proizvod. Ukoliko organizujete rasprodaju, neka to bude povodom nečega važnog, i učinite ih posebnim.

Najbolje bi bilo da napravite sistem za upravljanje inventarom gdje možete pratiti vaše proizvode, koliko se dobro prodaju, koliko vam ih je još ostalo itd. Morate imati osjećaj o tome šta funkcionira a šta ne, da znate kako da idete dalje.

U isto vrijeme, kada već riješite zanimljivije aspekte kreiranja linije odjeće, onda morate da se zamarate pravilima i regulacijama – i morate si postaviti teško pitanje. Hajde da počnemo sa tim:

     VIII    Da li mi je ovo usputni ili stalni posao?

Odlučite da li želite da se u potpunosti posvetite ovome, te da napravite od ovoga stalni posao, ili biste radije ovo radili usput. Ukoliko ćete se u potpunosti posvetiti ovome, shvatite da u većini poslova osnivač u prvih godinu ne uspije dobiti pravu platu. Uračunajte i troškove življenja – uključujući i stvari poput osiguranja, računa od doktora i tako dalje – te se osigurajte da možete snositi te troškove prije nego što se u potpunosti posvetite štampanju. (Druga opcija bi bila da dignete kredit – ali budite svjesni da je sa novim poslovima dosta teško dobiti kredit za posao, te da ćete biti pod velikim pritiskom.)

Ukoliko se odlučite da kreirate liniju odjeće kao usputni posao, onda ste pod mnogo manje pritiska. Onda morate biti disciplinovani po pitanju trošenja vašeg vremena, pogotvo kad ga manje možete trošiti na posao.

Odmjerite prednosti i nedostatke oba ova pristupa, i odlučite se za onaj koji se čini kao najispravniji za vas!

        IX    Pravni dio

Ovo je dosadni dio, ali je zaista neophodno da ga uradite. Firme mogu rasti brzo; logično je da završite sve pravne obaveze, prije nego što se nađete u situaciji da zarađujete destine hiljada maraka, i sve ih smještate na vaš privatni račun.

Upoznajte se sa zakonima svoje države, te provjerite šta vam je sve potrebno da biste uspješno registrovali vašu firmu.